FANDOM

Karon 1 on Karonin suurin kuu ja se sijaitsee Karonin tähtijärjestelmässä. Karon 1 on kokoluokaltaan hieman maapallo pienempi ja sillä on luonnollinen ilmakehä. 70% Karon yhden pinnasta on meren peitossa ja sieltä löytyy myöskin hieman luonnollista kasvillisuutta. Karon yhden tärkein tehtävä on pitää huolta Karonin kautta kulkevasta galaksinsisäisestä liikenteestä ja Karonin kiertoradan turvallisuudesta. Karon yhdeltä löytyy lukuisia pieniä hotellikaupunkeja, joiden olemassaolo perustuu täysin Karonin kautta kulkevaan valtavaan interplanetaariseen liikenteeseen. Karonin hotellikaupungeista voikin löytää mitä tahansa, mitä matkailija voi toivoa. Karon 1:lle onkin myönetty joitakin erityisvapapauksia ja lakilievennyksiä.

Hallinnolliset elimet

Karon 1 on kaiken Vapaiden planeettakuntien yhdistyneen federaation interplanetaarisen puollustuksen keskus. Siellä sijaitsevat sekä Vapaiden planeettakuntien yhdistyneen federaation avaruuslaivaston päämaja että Karonin kiertoratapuolustusministeriö. Karon 1:n pinnalta löytyy myöskin pieni avaruustelakka laivaston ylläpitämiseksi siltä varalta, ettei Karonin avaruustelakan käyttäminen ole mahdollista. Avaruuslaivaston päämajaa ja Karonia suojaamaan on sijoitettu myöskin 20 VI luokan vaiheistykkiä.

Karon yhden pinnalla sijaitsee myöskin Karonin interplanetaarisen liikenteen tulliasema, joka käy läpi lähes kaiken Karonille ja Vapaiden planeettakuntien yhdistyneeseen federaation pyrkivät alukset. Tuliasema vie lähes kolmannen koko kuun maapinta-alasta, minkä lisäksi sillä on suuret maanalaiset osiot joiden huhutaan jatkuvan aina planeetan ytimeen asti. Näissä tunneleissa saatta sijaita myöskin Vapaiden planeettakuntien yhdistyneen federaation kriisiajan päämaja.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki